31 ianuarie 2011

Taxi T2 hibrid




VW introduce un vehicul hibrid “environmentally-friendly” pentru transportul urban. Vehicolul nu ducea lipsă de spaţiu, baza fiind celebrul Vw bus T2. Până aici toate bune, nimic nemaiauzit, numai că toate astea se întâmplau în 1977.

Să vedem ce se întâmpla în 1977 în lume : Jimmy Carter ajunge cel de-al 39-lea preşedinte al Americii, în octombrie 77 este scoasă din uz ultima locomotivă cu aburi a Căilor Ferate Ferderale Germane, în Los Angeles Sylvester Stalone era nominalizat la Oscar pentru rolul din Rocky iar David Bowie lansa celebrul album Heroes.

Fiind interesat de progres, VW participă cu acest hibrid la o expoziţie de grup la “New York Museum of Modern Art”. Scopul expoziţiei era de a oferi alternative “environmentally-friendly” pentru tranportul urban.



Vehicolul prezentat nu era o lucrare de artă ci mai degrabă o dovadă de măestrie inginerească. Pentru transportul în orasul Wolfsburg (unde a fost implementat experimental) acest taxi folosea o combinaţie între un motor electric şi unul Otto (combustie internă) mai nou cunoscut sub numele de hibrid.

Sistemul este format ca mai demult, dintr-un un motor Otto cu un convertor hidraulic şi un motor electric controlat electronic. Diferenţa consta în faptul că dacă în mod normal cuplul motor se transmite direct de la motorul cu ardere internă la roţi sau de la motorul electric la roţi, la celelalte soluţii motorul cu ardere internă produce doar energie electrică iar cel de al doilea motor electric deplasează maşina în final.Ceea ce a plasat pe poziţie mai bună “solutia Wolfsburg” au fost costurile mai reduse si o eficienţă îmbunătăţită.


Vehicolul putea parcurge în modul electric o distanţă de 40 de km la o viteza maximă de 70 km/h. Departamentul energetic al guvernului american a testat acest sistem pe parcursul a aproape 13 000 km.

În traficul urban vehicolul folosea modul electric iar extraurban era folosit motorul pe benzină care încărca şi bateriile(in numar de 11) cu care funcţiona motorul electric, acest tip de funcţionare având ca efect scăderea emisiilor.

Un principiu care funcţionează bine nu doar ca idee dar şi ca şi concept final: Maşina oferea scaune confortabile pentru patru pasageri şi un spaţiu suplimentar pentru un cărucior sau un scaun cu rotile, de asemenea dispunea de un spaţiu de 1000l în portbagaj. Accesul la urcare şi coborâre era uşor, făcându-se prin două uşi mari culisante dintre care cea de pe dreapta putea fi deschisă de către şofer printr-o telecomandă (o facilitate întâlnită azi la toate vanurile de familie).

Şoferul nu avea contact direct cu pasagerii ci era despărţit de aceştia de un perete cu sticlă antiglonţ, pentru comunicare era folosit un interfon, mai existau facilităţi pentru încasare banilor şi inapoierea restului.

Din specificaţiile anterioare ale VW se mai pot aminti: servofrâna cu circuit dublu, frânele cu discuri pe faţă şi cu tambur pe spate, opţiuni care de fapt erau posibile doar la limuzinele sport, mai scumpe.

Surse: Motor-Informations-Dienst şi www.volkswagen-media-services.com


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu